sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

26616

Minulle on sanottu: voisit ratsastaa isommilla areenoilla.  
Olen kunnianhimoinen, pikkutarkka ja työteliäs. Kaikki oikein käyttökelpoisia ominaisuuksia hyvälle ratsastajalle. Treenillä ja sopivilla diileillä uskoisin mahdollisuuksiini nousta kansallisella tasolla ihan ok ratsastajaksi.
Minussa on vikoja, mutta yksi on pahin - suhtautumiseni hevosiin. Kimi Räikkönen on F1-maailmanmestari ja Kimi ei todellakaan aja enää mikroautoilla. Minun hevoseni eivät ole kilpailuvälineitä. Minä en kilpaile pelkästään mitalien ja ruusukkeiden takia. Jotkut opettelevat puhumaan ranskaa tai japania; minä opettelen hevosta. 
Tämä opintie on loputon. Minä ja Moonani tunnemme toisemme hyvin. Silti tulee aamupäivä, jolloin russeli on jättänyt tennispallon keskelle pihaa ja Moona on aivan varma ettei hän voi kulkea kotipihassaan vahingoittumattomana, vaikka kuinka vakuutan olosuhteiden turvallisuutta.
Minun näkemykseni mukaan jokaista hevosta "kuinka "heikkolaatuista tahansa" voi ratsastaa aina paremmin. Yhteinen tarina antaa kokemuksille lisäarvoa. Miksi muuten Islannin joukkue jalkapallon EM-kilpailuissa kerää enemmän huomiota kuin aina voittava Saksa? 
12 yhteistä vuotta tekevät Moonasta minulle arvokkaamman kuin miljoonia maksavat superhevoset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!