keskiviikko 20. tammikuuta 2016

20116

Sanovat; talvi on asenne kysymys.
Kyllä ei ole. Moonan kolmen viikon kävelymääräys loppuu huomenna. Ei olla kävelty turhan montaa kertaa. Puolet kerroista Moona etenee piaffin ja pukkien sekaista kahlitusta energiasta holtittomasti voimansa saavaa säntäilyloikkaa ja puolet kerroista on ollut pakko jäädä talliin piiloon pakkaselta.
-25 astetta on kipurajani ratsastamiseen. Kerran kolmen viikon aikana erehdyin ratsastamaan -27 astetta olosuhteisiin. Molemmat suomenhevoset pysähtelivät kymmenen metrin välein, käänsivät naamansa minua kohti ja sanoivat katseellaan hullu nainen, et oo tosissas. Tästä viisastuneena olen jättänyt kaikkein tiukimmat pakkaskävelyt raskaamman sarjan extremeurheilijoille. Minä ja minun hevoset emme hyödy ulkoliikunnasta tulipalopakkasessa.
Viimeisten parin viikon aikana täällä Länsi-Siperiassa elohopea mittarissa ei ole noussut -18 ylemmäksi. 
Intragramissa seuraamieni naisten tilit vilisevät kivoja, tyylikkäitä tai mukavia OOTD "päivän asu" -kuvia. Minun OOTD on yksinkertainen: pikkuveljen vanhat ihanhitonpaksut villapöksyt, huopikkaat ja toppahaalari. Yritän todella tareta, mutta arvatkaa mitä JVG ja muut EI kyllä täällä EI tarkene. Tai ehkä tarkenee, mutta ei voi tehdä mitään. Liikun heppatarhan ja tallin väliä yhtä notkeasti kuin michelinukko. Henki kulkee kuin astmaatikolla, joka unohti vetää piippua ennen coopertestiä. 
Olen suhteellisen jääräpäinen  ja kompromissien tekeminen ei ole vahvuuteni. Nyt on kuitenkin niin, että en taida jaksaa edes ärsyyntyä. Tällaista elämä on. Vaikka kuinka haluaisi ja olisi valmis tekemään kaikkensa, ei silti mahda mitään, rimpuili miten paljon tahansa. Pakkanen ei laske minun voimilla. Minulla ei ole tarpeeksi hyviä suhteita herra Pakkasukon voitelemiseen. Minulla ei myöskään ole pelimerkkejä lämmitettyyn maneesiin. Näillä mennään. En voi ihmetellä muuta kuin sitä, miten hyvin minulla menee, jos suurin murhe on pakkasesta johtuva suunnitelmien uudelleen asettelu.

2 kommenttia:

  1. Joo kyllä ei tarkene, ei. Piriformis reagoi pakkaseen myös iloisesti, vois melkein lämpömittarit poistaa huushollista, hanuri kertoo missä lukemissa mennään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta. Tää on kuin huonosta komediasta. Mette Mannonen ja Pekka Pouta lupaa huomenna lauhtuu. Ja huomenna katsoessa mittariin -30 astetta. Kivasti on joo lauhtunu :D

      Poista

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!