lauantai 13. kesäkuuta 2015

13615

Kuinka helppoa on syyttää olosuhteita? Miten vaivatonta on sysätä ongelmien alkulähde muiden vastuulle?
Nykyinen työni ei ole minulle erityisen mieleistä. Teen sitä, koska saan siitä rahaa. Tosin palkkakin on varsin mitätön. Työpäivien jälkeen olen kovin usein niin kiukkuinen ja väsynyt, etten välittäisi tehdä mitään. Olen syöttänyt itselleni mantraa: Tämä on väliaikaista. Kunhan vaan selviät päivästä toiseen, tämä loppuu kyllä. Siedä pahaa oloa.
Nyt olen ajatellut vähän uudestaan. Luulen, että sitkun pitäis olla nytku. Entä jos väliaikainen muuttuu kokoaikaiseksi. Olen ihan itse vastuussa omasta onnellisuudestani. En voi vyöryttää syytä muille. En työlle. En olosuhteille. En kiireelle. En toisille ihmisille. Minä itse päätään, onko minulla mahdollisuuksia vai vaikeuksia. Onnellisuudessa on pitkälti kyse katseen suuntaamisesta...
Onnellisuutta on oma heppanen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!