torstai 17. heinäkuuta 2014

17714



Vaikka olen aikoja sitten ensimmäisen kerran saanut huomata, että itseluottamus ei stabiili olotila, on aina yhtä harmittavaa tavoittaa itsensä rämpimässä epävarmuuden suossa. Myöhemmin tarkasteltuna epävarmuuden aiheuttaja on usein pikkiriikkinen asia, joka suotuisissa olosuhteissa on paisunut suhteettoman suureksi. Näin kävi minulle.
Etelä-Karjalassa tiistai oli upea helteinen kesäpäivä. Olin lupautunut Lappeenrantaan aluemestaruuskilpailuihin kuuluttajaksi. Auringon ja lämmön innoittamana olin päättänyt sonnustautua keveään valkoiseen kesätoppiin ja farkkushortseihin. Kuinka tällainen vilukissa nauttiikaan helteestä! Vihdoin minäkin tarkenen topissa.
Tarkastelin asukokonaisuuttani ja itseäni eteisen kokovartalopeilistä. Näyttävätkö olkapääni todella noin luisevilta, kun kapeat olkaimet paljastavat ne? Olenko todella noin tikkujalkainen ja lättäperse farkkushortseissa? Ja hiukset, kuinka ne ovatkaan noin ohkaiset avonaisina! Minä en ole kilpailujen päätähti, enkä esillä muuten kuin äänelläni, mutta olen kaamea irvikuva nuorten, kauniiden ja voimaa uhkuvien urheilijoiden vierellä.
Ehdin jo vetää jalkaani pitkät housut ja t-paidan sekä asentaa hiukseni ponnarille vain peitelläkseni itseni piiloon. Olin valmis kärvistelemään kuumuudessa ja valitsemaan vähemmän kivat vaatteet, jotta ihmiset eivät näkisi minua sellaisena kuin olen.
Istuin jo autossa valmiina lähtöön sonnustautuneena ”suojapukuuni”, kun soittimesta pärähti voimabiisini Jessie J:n Sexy Lady you must be proud… jne. Joskus itseluottamus on kiinni niin tavattoman pienistä asioista – hymy vastaantulijalta, rohkaiseva sana ystävältä, halaus tai alkutahdit poppirenkutuksesta. Juoksujalkaa sisälle. Vaatteet vaihtoon ja tukka auki. Itseluottamus vaati pari useita soittokertoja Jessie J:tä sekä muutaman mantran hokemisen Kimpisellä. Mutta siellä minä höpöttelin, enkä edes muistanut mitä minulla oli päälläni. Enkä taatusti ajatellut, millaiselta näytin noiden upeiden urheilijoiden vieressä. Sillä se oli täysin epäolennaista.

6 kommenttia:

  1. Oot hyvä just sellaisena kuin olet (: Ja hei, ihana tuo siun bannerikuva tuolla ylhäällä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenna :) Miustakin toi bannerikuva on ihana.. ihan meidän näköinen :)

      Poista
  2. Viivi, oot niin nätti, onneksi sun mieli muuttui tuona päivänä:).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Nera :) Johan mie vallan hämmennyn tämmösistä kehuista!

      Poista

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!