torstai 13. helmikuuta 2014

13214

Jos pidät minusta
lupaat poimia minulle
kaikki tuikkivat tähdet 
tummalta taivaankannelta.
Jos pidät minusta oikein paljon
lupaat noutaa minulle
hopeisen kuun taivaalta.
Mutta jos rakastat minua
et tee turhia lupauksia.
-Nyyti (Tove Jansson)
 
Tove Janssonin syntymästä on tänä vuonna kulunut 100 vuotta. Tove on yksi niistä kirjoilijoista, jonka teoksiin palaan yhä uudestaan ja uudestaan. Samaan sarjaan kuuluvat J. R. R. Tolkien, J. K. Rowling, John Boyne ja Cecelia Ahern. Minulle lukeminen on lahja samalla tavalla kuin juokseminen. Olen kiitollinen, että olen löytänyt lukemisen. Peruskouluikäisenä en jaksanut lukea. Se oli vilkkaalle tuulispäälle tylsää. Harry Potterit ja Taru Sormusten Herrasta tutustuttivat minut lukemisen maailmaan peruuttamattomalla tavalla. Nykyään luen kaikenlaista, mutta mieluiten näitä polkuani valaisevia tähtiteoksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!