tiistai 3. syyskuuta 2013

Kun mie oon vaan tämmönen

Miekun oon luonnostaan tällainen niin en mie voi.

Ihmisten suosikki paskalaari on perimä.
Kuka ei voi voimaharjoitella, koska on luonnostaan rimpula.
Toinen ei voi toimia yrittäjänä, koska on stressaaja.
Yksi ei voi laihduttaa, koska on luonnostaan herkkuperse.

Minä olen luonnostani impulsiivinen, kiihkeä, kilpailuhenkinen jopa aggressiivinen.
Ratsastaminen, erityisesti nuorten hevosten kanssa työskentely, vaatii pitkämielisyyttä, kärsivällisyyttä, lempeyttä ja tyyneyttä - ominaisuuksia, jotka eivät todellakaan ole minulle luontaisia.
Varsinkin junnuna minulla oli isoja ongelmia hevosten kanssa, koska menetin usein hermoni.
Olen tehnyt paljon töitä itseni ja ajatusteni kanssa.
Edelleen käy niin, että kuohahtaa yli.
Nykyään raivostuminen tapahtuu ani harvoin, koska olen nähnyt paljon vaivaa.

En ole ammattilainen, enkä pidä itseäni minään taiturina. Olen kuitenkin saanut kiitosta työskentelystäni hevosten kanssa; erityisesti lempeydestä ja "lehmänhermoisuudesta".
Tämä ei ole tullut itsestään.
Itselleen voi paljon.
Ei tarvitse olla sellainen kuin "luonnostaan" on.
Toisille tietyt asiat ovat helpompia ja sitten on niitä toisia, jotka joutuvat tekemään h*lvetisti duunia.
Tässä asiassa minä kuulun jälkimmäiseen kategoriaan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!