perjantai 1. helmikuuta 2013

Herättelyä

Näyttää niin hienolta, kun sinulla on lihakset. Kun ennen sie olit vaan luuta ja nahkaa.

Kuulin sanat eilen.
Ne palasit mieleni sopukoista takaisin tietoisuuteeni tänään.
Siivosin ja katselin kuvia.
En ollut tunnistaa sumeasilmäistä rääpälettä.
Se olin minä viisi vuotta sitten.
Tiedän olen muuttunut niin sisäisesti kuin ulkoisesti noista ajoista.
Muutoksen valtavuutta ei ymmärrä arjessa.
Hidas muutos on salakalavala kaveri.
Se turruttaa meidät.
Tottumus estää meitä reagoimasta negatiiviseen muutokseen.
Ajattelemme: ei minun vielä tarvitse huolehtia tästä.
Toisaalta tottumus tuhrii silmiltämme positiivisen muutoksen huikean valovoiman.
Näemme valtaisat onnistumiset ihan tavallisena ja näin emme osaa olla kiitollisia ja ylpeitä saavutuksistamme.

Tarvitsemme toisten perspektiivejä.
Muistuttamaan asioista, joiden merkitys on tottumuksemme sokaisema.
Kiitos sanoista tänään näen kuinka paljon enemmän minä olen tässä ja nyt.

2 kommenttia:

  1. Juu, just niin se on, että muutokset on hitaita ja vaikeita huomata! Ja helposti sitä turhautuu, kun ajattelee, ettei saa mitään tulosta aikaan vaikka kuinka yrittäisi...mutta joskus muutos on pinnan alla pitkään, ennen kuin mitään näkyvää ja konkreettista tulee esiin:).

    VastaaPoista
  2. Kiitos nera jälleen kerran viisaista sanoistasi :)

    VastaaPoista

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!