maanantai 21. tammikuuta 2013

Tämän illan henkinen moodi: RALLI

Liikenteenvaarantamisesta en perusta.
Olen pirun varovainen siviililiikenteessä
Mutta hiton hienoa on ajaa pimeällä kylätiellä niin kovaa kuin (erittäin) vajavaisilla kuljettajantaidoilla pystyy.

Kuinka syvälle mutkaan voi mennä jarruttamatta?
Kuinka saada auto ulos mutkassa mahdollisimman suurella nopeudella?

Vaikka kylkiedellä on hauskaa mennä, kulkee auto kovempaa kun pyörät ovat suorassa.

Viivi on keskittynyt ralliin hevosella.
Silti minä niin tykkäät liikkua äärirajoilla myös nelipyöräisen kanssa.
Tähän intohimoon pätee kuitenkin rajoite: silloin ei kisata, kun muita on liikenteessä.
Tavallisessa arkiliikenteessä olen ylitunnollinen liikennesääntöjen noudattaja.
Yksin autiolla pikataipaleella henkinen tasoni on Marcus Grönholmia tavoitteleva.
Olen kuin lapsi huippukivan leikin pauloissa.

Olisi huikeaa osata ajaa edes prosentin verran niin taidokkaasti kuin ralliammattilaiset.
Minä nostan hattua jokaiselle huippu-urheilijalle, joka välineenään auto uhmaa omaa uskallustaan ja asettaa taitonsa alttiiksi hermojaraastavan upeassa lajissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!