torstai 1. marraskuuta 2012

Sisaruus

Kuulin tänään laulun radiosta palatessani kotiin.
Laulun, joka pysäytti minut ajattelemaan.
Laura Närhi ja Erin lauloivat sisaruudesta.
Olen mieltynyt Laura Närhen tuotantoon ja löydän hänen sanoituksistaan usein omakohtaista tartuntapintaa.
Nyt kuitenkin hämmennyin.
Laulussa sanotaan: En tahdo, että kilpailumme jatkuu.
En saa otetta ajatuksesta, että sisarukset kilpailevat kaikesta mm. vanhempiensa suosiosta.

Minulla on veli.
A on vuoden, kaksi kuukautta ja kahdeksan päivää minua nuorempi.
Voin täysin rehellisesti sanoa; en ole koskaan kokenut tarvetta tavoitella huomiota tai menestystä veljeni A:n kustannuksella.
Minun ei ikinä, toistan ikinä, ole tarvinnut lakaista veljeäni pois tieltäni.
Olen saanut äidiltä ja iskältä juuri niin paljon rakkautta kuin olen tarvinnut.
Minä olen kiitollinen veljestä.
A ei ole koskaan kaventanut minun mahdollisuuksiani, päinvastoin veli on rikastuttanut elämääni enemmän kuin tuhat kultaharkkoa, lottovoitto tai lomamatka kuuhun.

Minulla on maailman ihanin veli.
Kiitos A, että olet olemassa <3
Kuvassa kaameeta pönötystä rakkaiden veli A:n ja serkku K:n kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!