torstai 22. marraskuuta 2012

ihana

Minun ei pitänyt mennä lukioon.
Menin kuitenkin.
En haaveillut yliopisto-opinnoista.
Pääsin kuitenkin opiskelemaan.
Minusta ei todellakaan pitänyt tulla opettajaa.
Olen nyt viittä vaille valmis.

Minulla on ohjenuora, jossa roikun kestääkseni järjessä täällä akateemisessa niin-hemmetin-itseriittoisessa-ja-sisäänpäinlämpeävässä maailmassa.
Nämä sanat kuulin fuksivuoteni ensimmäisessä seminaarissa aivan huikealta Mika Hallilalta.
Minä noudatan ohjetta orjallisesti.
Ei tarvitse pyrkiä olemaan asiallinen ja tylsä.
Tällä asenteella minäkin yritän opettajuuttani toteuttaa. 

Edellä olevat pohjustuksena päivän juttuihin.
Minulla on ollut meneillään pienimuotoinen itsetuntokriisi.
En ole jaksanut suhtautua itseeni kovinkaan kiltisti.
Tänään sain vakuutuksen, että olen sittenkin varsin hyvä tyyppi.

Vai mitä sanotte: 75 minuutin kielenhuoltotankkauksen jälkeen luokion ykkösluokkalaiset ilmoittavat minulle:
Oot ihana. Susta tulee hyvä opettaja.

Kiitos ja aamen. Viivi kiittää ja kumartaa.
En minä pelkästään ihana ole; samaiset ykköset tituleerasivat minua myös ninjaksi. Mitä lie silläkin tarkoittivat :)
Miulla on "pieni" projekti meneillään :)
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, jättämäsi jälki ilahduttaa meitä kovasti!